Wednesday, September 1, 2010

7 Spice - Spice Up Your Life




What a day?? Best betul berbuka hari ni sebab kitorang berbuka di 7 Spice (Danga Bay). Mulanya aku nak buat gathering dekat JB Catering tapi memandangkan sambutan yang 'hangit' maka aku terpaksa 'call off' event tu. Lepas tu, tetiba Sharir dan En. Ajin mencadangkan untuk pergi ke 7 Spice. 7 Spice??? Indian Food??? Halal ke???

Lepas search pun
ya search dalam internet (nie semua buat time kerja..hahaha), so kitorang dapat kompemkan yang 7 Spice tu halal. So, dalam pukul 5 (abus kerja dah) 9 orang telah bersetuju untuk berbuka di 7 Spice. And here we go....Tepat jam 6.00ptg, sampailah kereta pertama(En. Ajin -drebar, Aku - co pilot, En. Sharir - pramugara, En. Khalid - penumpang setia) yang dipandu oleh En. Ajin di depan 7 Spice. Lepas booking, kitorang terus pergi mencari surau untuk solat Asar (tak baik tinggal solat). Lebih kurang 6.30ptg, kitorang pusing balik ke restoran dan masa tu semua dah tiba (Zairi, Hafiz, Wan, Khai & Ezry). So mase order meng-order pun terus berlaku...Aku macam biasa, takut gak tengok harga dia tapi aku order yang aku berani makan je. Nasi Baryani kambing (RM14), Fresh orange (RM4) & Indian cheese cuisine (share dgn Sharir RM5/person). Total RM23.00. Emm..mahal gak tapi tu sebelum aku rasa makanannya.

Lepas rasa, emmm...BEST gak nasi baryani kambing dia. Daging lembut
and terasa ar ke-Indiaan nasi baryani tu. Punyalah sedap makan sampai aku tak teringat pun pasal harga. Tengok je lah gambar kitorang lepas makan, puas and makanan licin.Lepas makan ape lg, bayar ar...Emm...berat gak nak bayar nie tp nak buat camne dah makan, bayar ar...Tetiba Hafiz cakap dia bayar dulu, nanti bayar kat dia..Emm..same gak, kena bayar gak...ok la tu...Lepas kuar dari restotan, macam biase kumpul duit ar nak bayar kat Hafiz.And suddenly...."Takpe aku belanje semua"...????

Siapa itu???Siapa yang baik hati nak belanja kitorang nie...Hehe...En. Khai yang baik hati itulah yang belanja kitorang makan. TQ sooo much Khai..So, for me 7 Spice can provide you with best halal Indian food but need to be careful about the price. Unless you bring someone like Khai then you're safe.






No comments:

Post a Comment